Ďalší diesel hybrid FUEL SAVE FV s výkonom 2MW s oživením na diaľku spustený v Africkej púšti (M)

Hoci horúce africké slnko už viac rokov testuje náročné riešenia VONSCH inštalované v autonómnych sieťach, rozmiestnené v oblastiach s nedostupnou alebo drahou a neekologicky vyrábanou elektrickou energiou pomocou diesel-generátorov, zatiaľ všetky naše kontajnerové riešenia fungujú spoľahlivo. V tomto roku pribudli nové zaujímavé riešenia “FV DIESEL FUEL SAVE systému” pre zníženie nákladov na palivo pripojených pre zníženie nákladov na palivo pripojených diesel-generátorov pomocou využitia paralelne pripojenej fotovoltickej elektrárne. Optimálne využitie FV energie a automatická synchronizácia uvedených zdrojov energie je zabezpečená centrálnym  RS s možným monitoringom a parametrizáciou na diaľku.

kontajner 2MW pripravený na expedíciu

Miesta s elektroinštaláciou riešenou pomocou dieselgenerátorov sú v prípade naších zákazníkov väčšinou miesta s vysokou intenzitou slnečného žiarenia (púšte a polopúšte Afriky). Preto inštalácia “FV DIESEL FUEL SAVE systému” logicky obsahuje aj fotovoltickú elektráreň využívajúcu striedače našej produkcie FOTO CONTROL so sumárnym výkonom 2MVA.

Hlavnými meracími bodmi systému sú silové vetvy pripojenia dieselgenerátorov a silová vetva pripojenia záťaže. V týchto bodoch sú inštalované analyzátory siete pre potreby merania a regulácie. Informácia o napätí a prúde z analyzátorov siete je spracovaná pomocou nadradeného riadiaceho systému, ktorý generuje riadiace a regulačné signály pre striedače.  Pri dostatočnom slnečnom žiarení sa zníži výkon dieselgenerátorov až na spodnú hranicu. Spodná hranica je nutne definovaná pre udržanie mechanickej stability dieselgenerátorov.  

Úlohou tohto systému je vykrytie časti energie dodávanej do spotrebiteľskej siete fotovoltickou energiou a tým zníženie nákladov na palivo dieselgenerátorov. V tomto konkrétnom prípade je komunikácia zabezpečená komunikačnou linkou medzi rozvádzačmi pre paralelné riadenie dieselgenerátorov – GENSETOV s riadiacim systémom DT1 v kontajneroch. Po sfázovaní sa dieselgenerátory silovo pripnú deónom do spotrebiteľskej siete.  

Kombinácia bežiacich dieselgenerátorov určuje minimálny výkon, ktorý musia generovať a zvyšná energia je generovaná z FVE v prípade dostatočného slnečného žiarenia. Z toho vyplýva, že najväčšie úspory sa dosiahnu, ak sa určuje kombinácia pripojených dieselgenerátorov v priebehu dňa tak, aby generátory pracovali na minimálny výkon a sumárny výkon spolu s aktuálnym výkonom fotovoltickej elektrárne bol približne rovnaký ako výkon záťaže.

expedícia

Samozrejmosťou tohto riešenia bolo zaškolenie montážnikov, vypracovanie podrobnej dokumentácie (v slovenskom aj anglickom jazyku), oživenie na diaľku, vzdialená správa, technická podpora a monitorovane systému.